فعال بودن ظرفیت 30 درصدی نورد کشور
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد ، یکی از موضوعاتی نوردکاران فولاد کشور با آن رو به رو هستند ، ارتقای کیفیت محصولات است.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در رابطه با مشکلات نوردکاران اینگونه اظهار کرد : ظرفیت‌های بسیاری در بخش نوردکاری کشور ایجاد شده که آمارهای موجود این ظرفیت را حدود 38 تا 42 میلیون اعلام کرده اند اما کمتر از یک سوم این ظرفیت فعال است ؛ بنابراین واحدهای نوردکاری با 30 تا 40 درصد ظرفیت خود در مدار تولید قرار گرفته اند.

وی ادامه داد : با توجه به بازار داخلی، این بخش از فولادسازی باید بیش از پیش به سمت صادرات پیش برود. البته مشکل نوردکاران این است که بیشتر آنها گواهینامه صادراتی ندارند و شرط لازم برای دریافت این گواهینامه ، ارتقای کیفیت محصول است. نورد کاران رعایت استاندارد های کیفی را مدنظر قرار نمی دهند بنابراین از این سو در بازار داخلی مصرف آنها به کمترین میزان رسیده و از سوی دیگر قدرت رقابت پذیری صادراتی ندارند که به طور یقین با مشکل رو به رو می شوند.

این در حالی است که واحدهایی مانند ذوب‌آهن اصفهان، نیشابور و میانه که محصولات استانداردی تولید می‌کنند و نظارت کافی بر عملکرد تولید آنها وجود دارد و کیفیت محصولات را در اولویت قرار داده‌اند، با مشکلی روبه‌رو نیستند و به این ترتیب هم بازار داخلی خود را حفظ کرده‌اند و هم در بازارهای خارجی حضور موفق و چشمگیری دارند.

یزدی زاده در ادامه بیان کرد : با توجه به ظرفیت سازی که برای 55 میلیون تن در سال 1404 انجام شده ، قرار است مجموعه ای از تمام محصولات را در این چشم انداز داشته باشیم بنابراین نخستین نیاز برای دستیابی به این چشم انداز ، استاندارد سازی است و نوردکاران برای حفظ خود در بازار باید به سمت کیفی سازی بروند در غیر اینصورت از گردونه ی بازار حذف خواهند شد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: